Pretilost

 

Nekoliko važnih koraka za prevenciju pretilosti kod djece

 

Pretilosti kod djece kao i kod odraslih,  nosi brojne zdravstvene rizike, kao što su krvožilne bolesti, dječja hipertenzija, dijabetes, probleme sa zglobovima, a česte su i smetnje disanja tijekom spavanja. Zbog punašnijeg izgleda djeca mogu imati i brojne psihičke tegobe. Vršnjaci u školi znaju ih izbjegavati i zadirkivati što ne rijetko dovodi do gubitka samopoštovanja i sklonosti ka depresiji.
Da bi izbjegli pojavu prekomjerne težine kod svog djeteta i da pri tom i sami profitiramo od pravilnih životnih i  prehrambenih navika dobro je pridržavati se nekih jednostavnih koraka:

  1. Brinite o uravnoteženoj prehrani tijekom trudnoće.
  2. Prirodna prehrana dojenčeta /dojenje/ od mnogostruke je koristi.
  3. Prehranu čvrstom hranom počnite što kasnije /slušajte pedijatra/ a kad počnete s  njom, uključite niskokaloričnu koncentriranu hranu koja je bogata hranjivim sastojcima /puno povrća i žitarica, umjereno s voćem/, dok šećer i sve vrste slatkiša  odgodite do kraja druge godine života.
  4. Svaki bebin plač ne znači da je gladna /možda je žedna, osamljena ili želi da je nosite/. Većina  beba traži hranu svaka 2 sata do uzrasta od 2 mjeseca, a svaka 3 sata do starosti od 6 mjeseci. Nakon 6 mjeseci dovoljno su tri obroka i dvije užine.
  5. Ne  nalijevajte bebu sokovima. Sokovi imaju isto kalorija koliko i mlijeko, ali su siromašni hranjivim sastojcima, a  prekomjerno uzimanje sokova u dojenačko doba može biti uzrok pretilosti. Učite dijete od najranije dobi da se žeđ gasi vodom, jer naše stanice jedino vodu prepoznaju kao tekućinu.
  6.  Kad je budna, beba uvijek treba biti u pokretu.
  7. Poštujte apetit svog mališana. Brojni se roditelji žale da im dijete u drugoj godini  postaje probirljivo, da jede manje i da radije nešto uz put prezalogaji. U prvoj godini dijete mnogo jede jer naglo raste i s navršenom prvom godinom utrostručuje svoju porođajnu težinu, dok na kraju druge godine teži samo za trećinu više nego na kraju prve. Mališani na kraju druge godine više rastu u visinu nego što dobivaju na težini
  1. Djeca vole grickati. Pet malih obroka na dan bolje je nego tri velika.
  2. Pazite na količinu hrane  koju servirate djetetu. Kako biste pravilno odredili  količinu hrane potrebnu djetetu za jedan obrok, pridržavajte se takozvanog pravila ruke. Porcija ribe ili mesa treba biti veličine djetetovog  dlana, dok veličina njegove šake treba biti količina priloga/krumpir,tijesto, riža/. Porcija povrća ili voća treba stati u njegovu ruku. Možda će vam se učiniti malo no to je dovoljno za jedan obrok djeteta.
  3.  Ne inzistirajte nikad da dijete pojede sve što je na tanjuru.
  4. Ne dopustite djetetu da jede zato što mu je dosadno.
  5. Nikad ne nagrađujte dijete slatkišima.
  6. Neka tjelovježba, sport i kretanje budu neizostavni dio svakodnevnice.
  7. Ako želite da vaše dijete bude zdravo i da se zdravo hrani, pokažite to vlastitim primjerom.

 

Kako smanjiti tjelesnu težinu kod djece

 

Ako mjere prevencije pretilosti nisu polučile rezultatom, tada je neophodno  poduzeti potrebne korake za regulaciju tjelesne težine.

Većini djece koja su pretila, kažu stručnjaci, ne treba savjetovati da bitno smanje tjelesnu težinu. Umjesto toga potrebno ih je poticati u održavanju vlastite težine tako da ju izrastu u visinu. Djecu sa izraženom pretilošću ne treba stavljati na redukcijsku dijetu bez medicinskog nadzora, jer nepravilni postupci mogu ugroziti djetetov rast.

U dobi od prve do pete godine starosti uz dijetetski pristup potrebno je poticati tjelesnu aktivnost djeteta primjerenu njegovim mogućnostima.

Dijetetski pristup podrazumijeva:

 

 

 


Ispiši stranicu